Martine

EN DAG I GIVSKUD ZOO I DANMARK

• 08.10.2016, 23:09

• 29.09.2016, 11:30

Da var vi endelig p plass Danmark, vi tok bten fra Larvik i dag tidlig kl. 8 og var her rundt 12 i formiddag. Siden vi hadde god tid og pappa og Tine var p farten s dro Daniel og jeg innom Givskud Zoo. Det er s artig - kjre bilen gjennom hele dyreparken, en genial mte se parken p. N har vi kommet oss til rette her og prver finne ut av hva vi kan gjre de neste dagene.

I dag blir det tidlig kvelden, en god film og pysjen skal straks p. Hper dere har en fin sommer selv om vret er ganske s kjipt om dagen. Tips til hva vi kan gjre i Danmark mottas med takk!

EXPLORING

• 08.10.2016, 22:21

29.09.2016, 11:28

- EXPLORING -

I dag ble det en skikkelig slv morgen her p Beitostlen. Vi dro med oss dynene opp i stuen, spiste en god frokost og s ett par filmer fr vi kom oss ut. Nr jeg var her frste gang i 2014 ble jeg overlykkelig over disse skjnne geitene, og n fant vi dem igjen. Makan til kosete dyr skal du lete lenge etter, de stod gnikket hodet inntil oss i mange minutter og med en gang vi begynte g s kom de mot oss begynte kose - smelter av de der <3

Etter ha kost med geitene i 20 minutter, kjrte vi videre mot Slettefjell, der traff vi p en del kuer og sauer langs vegen. I 2014 mtte vi p en haug av reinsdyr men det fant vi ikke n. I morgen er vi klare for klatring her p Beitostlen fr vi kjrer hjem og innom IKEA - kontorbord + diverse ting m bli med hjem.

HURTIGRUTEN MED SOLNEDGANG

• 08.10.2016, 22:20

29.09.2016, 11:09

Har du sett noe s fint? Fra balkongen p hotellet hadde vi den flotteste utsikten p kvelden og her kjrte Hurtigruten forbi stadig vekk. N er vi p vei videre s dette er ett forhndslaget innlegg, blir spennende se hvor vi ender videre, vi har nemlig ingen plass sove fr vi kommer til Beitostlen igjen, men kjenner jeg oss selv riktig s kjrer vi vel helt dit, hehe. Det har blitt en del timer i bil n og fler blir det i lpet av de to ukene vi har ferie. P sndag tar vi nemlig bten over til Danmark og skal vre der en ukes tid. Ha en fin onsdag <3

BACK AT THE HOTEL

• 08.10.2016, 22:17

29.09.2016, 11:08

- White Sheets - Bean Boozed Jelly Beans - Messy Hair -

Etter ha trasket rundt i ggatene her i Molde fant vi endelig en liten plass spise - til vr store overraskelse s ble det en liten st Thailandsk restaurant og ikke pizza som det pleier bli, hehe. Jeg fant ogs et par smting som jeg mtte ha med meg, en av tingene var BeanBoozled Jelly Beans, dette var s morsomt. Man spinner det lille hjulet og tar den Jelly beanen som pilen peker p, enten kan du vre heldig f gode smaker eller du kan f de som smaker, baby bleie, hundemat, tannkrem, oppkast osv osv. Jeg fikk vel 5 eller 6 ekle jelly beans mens Daniel slapp unna med de gode. N har jeg pakket meg inn i den deiligste dynen p hotellet og er veldig klar for legge meg tidlig. I morgen kjrer vi videre og havner p Beitostlen - vi bestilte oss nemlig klatretur Via Ferrata Synshorn som vi skal tidlig p fredag, s er godt komme til Beito i morgen og nyte kvelden og torsdagen fr klatreturen p 3-4 timer.

ATLANTIC ROAD

• 08.10.2016, 20:04

• 29.09.2016, 11:07

Enda en vellykket dag her i Molde og Kristiansund. I dag benyttet vi oss av den fantastisk gode hotell frokosten her fr vi tok oss en biltur til Kristiansund og Atlanterhavsveien. Vret har vrt skikkelig grtt og trist i dag og vi har nesten ikke sett noen ting, bde Daniel og jeg ble ganske "skuffet" over at det mest spennende med Atlanterhavsveien var den broen, haha! Men vi har kost oss masse uansett. N skal vi straks slenge p oss litt finere klr og g en tur ut i byen her. Det er nemlig marked overalt i gatene og ferske jordbr som hyler etter bli kjpt, hihi!

Vi har ogs endret planene i kjringen vr, s i morgen drar vi fra Molde og mot Dovre. Jeg vil nemlig finne noen Moskusokser, s vi m google det her litt i kveld, hehe.

GEIRANGERFJORDEN - TROLLSTIGEN - MOLDE

• 08.10.2016, 20:03

• 29.09.2016, 11:05

Endelig er vi fremme etter en fantastisk opplevelsesrik og fin dag. Vi dro fra Beitostlen ved 11 tiden i dag tidlig, kjrte over Jotunheimen s til Geiranger, Trollstigen og ndalsnes. Nr vi kom frem til ndalsnes prvde vi finne et sted campe med teltet vrt, men da vi satt p bensinstasjonen for spise litt og fant ut at det var fult overalt, ble det en spontan hotel booking i Molde, haha! Vi skal nemlig til Atlanterhavsveien i morgen, s da kunne vi like godt sove her. Men tidenes krise var da vi parkerte utenfor og jeg skulle finne booking nr vrt og alt jeg fikk opp var at bestillingen vr var kansellert.. Nr vi kom inn var rimelig slitene og frustrerte, s nsket de i resepsjonen ordne opp finne ett rom til oss. I vrt stille sinn tenkte vi at n kom vi til f tidenes minste rom, men det som mtte oss var Molde Suiten i 13 etasje med utsikt ut mot Romsdalsalpene - for en plass!! Anbefaler alle ta en ferie i Norge - har du sett noe s vakkert?

I morgen skal jeg nyte en stor kopp kaffe p balkongen vr med utsikt ut mot Romsdalsalpene og med ferjene og Hurtigruten kjrende forbi. Noe s idyllisk

FERIEN ER I GANG

• 08.10.2016, 20:02

29.09.2016, 11:03

For noen fantastisk deilige dager, vi startet endelig sommerferien i gr og kjrte til Oslo ogs til Hnefoss fr vi dro videre til Beitostlen i dag tidlig. Vret er litt grtt med litt lettere regn, men det stoppet ikke oss i fra g en aldri s liten tur bak hyttefeltet her. Fr vi dro ut p tur satt vi i gang badstuen her s den var god og varm nr vi kom tilbake, fr et deilig og langt bad i badekaret etter fulgt av litt god og varm badstue, PERFEKT! Kan ikke f sagt det nok - det er bare S fint her p fjellet og i vakre Norge, jeg gleder meg som en gal til reise videre til Geiranger i morgen tidlig. Skal prve oppdatere dere s mye jeg kan denne uken, er virkelig godt jeg har dobbel data denne mnd for si det snn, hehe. Hvis du vil se litt mer en bare bilder p bloggen, legg meg gjerne til p Snapchat, der heter jeg  "martineosen".

N er det EM p tven her s fr rigge meg til under dynen og prve flge litt med. God sommer <3 Blogges!