Martine

EN DAG I GIVSKUD ZOO I DANMARK

• 08.10.2016, 23:09

• 29.09.2016, 11:30

Da var vi endelig på plass Danmark, vi tok båten fra Larvik i dag tidlig kl. 8 og var her rundt 12 i formiddag. Siden vi hadde god tid og pappa og Tine var på farten så dro Daniel og jeg innom Givskud Zoo. Det er så artig - kjøre bilen gjennom hele dyreparken, en genial måte å se parken på. Nå har vi kommet oss til rette her og prøver å finne ut av hva vi kan gjøre de neste dagene.

I dag blir det tidlig kvelden, en god film og pysjen skal straks på. Håper dere har en fin sommer selv om været er ganske så kjipt om dagen. Tips til hva vi kan gjøre i Danmark mottas med takk!

EXPLORING

• 08.10.2016, 22:21

29.09.2016, 11:28

- EXPLORING -

I dag ble det en skikkelig sløv morgen her på Beitostølen. Vi dro med oss dynene opp i stuen, spiste en god frokost og så ett par filmer før vi kom oss ut. Når jeg var her første gang i 2014 ble jeg overlykkelig over disse skjønne geitene, og nå fant vi dem igjen. Makan til kosete dyr skal du lete lenge etter, de stod å gnikket hodet inntil oss i mange minutter og med en gang vi begynte å gå så kom de mot oss å begynte å kose - smelter av de der <3

Etter å ha kost med geitene i 20 minutter, kjørte vi videre mot Slettefjell, der traff vi på en del kuer og sauer langs vegen. I 2014 møtte vi på en haug av reinsdyr men det fant vi ikke nå. I morgen er vi klare for klatring her på Beitostølen før vi kjører hjem og innom IKEA - kontorbord + diverse ting må bli med hjem.

HURTIGRUTEN MED SOLNEDGANG

• 08.10.2016, 22:20

29.09.2016, 11:09

Har du sett noe så fint? Fra balkongen på hotellet hadde vi den flotteste utsikten på kvelden og her kjørte Hurtigruten forbi stadig vekk. Nå er vi på vei videre så dette er ett forhåndslaget innlegg, blir spennende å se hvor vi ender videre, vi har nemlig ingen plass å sove før vi kommer til Beitostølen igjen, men kjenner jeg oss selv riktig så kjører vi vel helt dit, hehe. Det har blitt en del timer i bil nå og fler blir det i løpet av de to ukene vi har ferie. På søndag tar vi nemlig båten over til Danmark og skal være der en ukes tid. Ha en fin onsdag <3

BACK AT THE HOTEL

• 08.10.2016, 22:17

29.09.2016, 11:08

- White Sheets - Bean Boozed Jelly Beans - Messy Hair -

Etter å ha trasket rundt i gågatene her i Molde fant vi endelig en liten plass å spise - til vår store overraskelse så ble det en liten søt Thailandsk restaurant og ikke pizza som det pleier å bli, hehe. Jeg fant også et par småting som jeg måtte ha med meg, en av tingene var BeanBoozled Jelly Beans, dette var så morsomt. Man spinner det lille hjulet og tar den Jelly beanen som pilen peker på, enten kan du være heldig å få gode smaker eller du kan få de som smaker, baby bleie, hundemat, tannkrem, oppkast osv osv. Jeg fikk vel 5 eller 6 ekle jelly beans mens Daniel slapp unna med de gode. Nå har jeg pakket meg inn i den deiligste dynen på hotellet og er veldig klar for å legge meg tidlig. I morgen kjører vi videre og havner på Beitostølen - vi bestilte oss nemlig klatretur Via Ferrata Synshorn som vi skal tidlig på fredag, så er godt å komme til Beito i morgen og nyte kvelden og torsdagen før klatreturen på 3-4 timer.

ATLANTIC ROAD

• 08.10.2016, 20:04

• 29.09.2016, 11:07

Enda en vellykket dag her i Molde og Kristiansund. I dag benyttet vi oss av den fantastisk gode hotell frokosten her før vi tok oss en biltur til Kristiansund og Atlanterhavsveien. Været har vært skikkelig grått og trist i dag og vi har nesten ikke sett noen ting, både Daniel og jeg ble ganske "skuffet" over at det mest spennende med Atlanterhavsveien var den broen, haha! Men vi har kost oss masse uansett. Nå skal vi straks slenge på oss litt finere klær og gå en tur ut i byen her. Det er nemlig marked overalt i gatene og ferske jordbær som hyler etter å bli kjøpt, hihi!

Vi har også endret planene i kjøringen vår, så i morgen drar vi fra Molde og mot Dovre. Jeg vil nemlig finne noen Moskusokser, så vi må google det her litt i kveld, hehe.

GEIRANGERFJORDEN - TROLLSTIGEN - MOLDE

• 08.10.2016, 20:03

• 29.09.2016, 11:05

Endelig er vi fremme etter en fantastisk opplevelsesrik og fin dag. Vi dro fra Beitostølen ved 11 tiden i dag tidlig, kjørte over Jotunheimen så til Geiranger, Trollstigen og Åndalsnes. Når vi kom frem til Åndalsnes prøvde vi å finne et sted å campe med teltet vårt, men da vi satt på bensinstasjonen for å spise litt og fant ut at det var fult overalt, ble det en spontan hotel booking i Molde, haha! Vi skal nemlig til Atlanterhavsveien i morgen, så da kunne vi like godt sove her. Men tidenes krise var da vi parkerte utenfor og jeg skulle finne booking nr vårt og alt jeg fikk opp var at bestillingen vår var kansellert.. Når vi kom inn å var rimelig slitene og frustrerte, så ønsket de i resepsjonen å ordne opp å finne ett rom til oss. I vårt stille sinn tenkte vi at nå kom vi til å få tidenes minste rom, men det som møtte oss var Molde Suiten i 13 etasje med utsikt ut mot Romsdalsalpene - for en plass!! Anbefaler alle å ta en ferie i Norge - har du sett noe så vakkert?

I morgen skal jeg nyte en stor kopp kaffe på balkongen vår med utsikt ut mot Romsdalsalpene og med ferjene og Hurtigruten kjørende forbi. Noe så idyllisk

FERIEN ER I GANG

• 08.10.2016, 20:02

29.09.2016, 11:03

For noen fantastisk deilige dager, vi startet endelig sommerferien i går og kjørte til Oslo også til Hønefoss før vi dro videre til Beitostølen i dag tidlig. Været er litt grått med litt lettere regn, men det stoppet ikke oss i fra å gå en aldri så liten tur bak hyttefeltet her. Før vi dro ut på tur satt vi i gang badstuen her så den var god og varm når vi kom tilbake, før et deilig og langt bad i badekaret etter fulgt av litt god og varm badstue, PERFEKT! Kan ikke få sagt det nok - det er bare SÅ fint her på fjellet og i vakre Norge, jeg gleder meg som en gal til å reise videre til Geiranger i morgen tidlig. Skal prøve å oppdatere dere så mye jeg kan denne uken, er virkelig godt jeg har dobbel data denne mnd for å si det sånn, hehe. Hvis du vil se litt mer en bare bilder på bloggen, legg meg gjerne til på Snapchat, der heter jeg  "martineosen".

Nå er det EM på tven her så får rigge meg til under dynen og prøve å følge litt med. God sommer <3 Blogges!